zondag 7 juni 2015

Avonturen in de sportschool: lopen, lopen en nog meer lopen...

Ik ben weer helemaal in sport-modus! Ik probeer minstens 2 keer per week wat sportiefs te doen (zou meer willen maar dat is niet helemaal realistisch, aangezien ik vaak op dinsdag naar de bios ga en woensdag gitaarles heb). Het bevalt goed, ik heb weer meer energie en ik voel dat mijn lijf blij wordt van beweging en uitdaging. En dat m'n wobbly bits minder flubby zijn is mooi meegenomen ;)

Over uitdagingen gesproken: vorige week zaterdag kreeg ik een lekke band en moest ik dus naar huis lopen. Ik ben natuurlijk zo'n eigenwijze troela die zelf d'r band wil repareren, dus ik moest tot maandag wachten voordat ik een reparatiekitje kon halen. Door noodweer, andere plannen en luiheid kwam ik hier pas op donderdag aan toe - en bleek dat de hele binnenband poreus was. Met als resultaat dat ik een volle week naar m'n werk (en weer terug) heb gelopen, meer dan 1 uur per dag. Deze troela is namnelijk te eigenwijs (en te gierig) om buskaartjes te kopen - die 3 pond per dag besteed ik liever aan wat leuks.

Maargoed, terug naar de sportschool. Ik heb nog steeds niet echt een plan of een schema, ik doe waar ik zin in heb. Ik heb het hardlopen weer opgepakt: soms in het park, vaker op de loopband. Laatst bereikte ik de mijlpaal van 20 minuten aan één stuk rennen (zo'n 8,5 km/h), ik was zo trots! Ik ga proberen dit verder uit te bouwen, in het begin vind ik er niks aan maar na een tijdje heb ik de juiste cadans te pakken en heeft het (vreemd genoeg) een kalmerende werking.

Mijn benen zijn nog steeds stram, zeker na mijn wandelescapades van afgelopen week. Gelukkig heb ik nu weer tijd voor maandag-yoga, aangezien mijn lessen afgelopen zijn. Ik modder thuis maar wat aan en ik denk dat de lessen me weer in de juiste richting helpen. Waar ik trouwens nog steeds érg blij mee ben is mijn hoelahoep: ik heb een afspeellijst met 'hoelahoepliedjes', varierend van LCD Soundsystem (voor iets meer tempo) tot het halve oeuvre van the Brian Jonestown Massacre (want dat heeft zo'n lekker psychedelisch sfeertje, ideaal voor langere sessies).

Dit is mijn favoriete hoelahoepnummer, ik word hier zo rustig van :) Yogahoelahoep noem ik het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten