zondag 11 oktober 2015

Even lekker uitwaaien - Murlough Beach

Af en toe heb ik mijn 'nature fix' nodig. Ik vind het fijn om in Belfast te wonen, maar ben wel blij dat het niet zo'n heel grote stad is. Het duurt niet lang totdat je op het platteland bent en ik ga er dan ook graag tussenuit om frisse lucht te tanken en lekker uit te waaien.

Vanochtend besloot ik naar het strand te gaan, Murlough Beach welteverstaan. Dit strand is onderdeel van het Murlough Nature Reserve, een duinlandschap van ca. 6000 jaar oud. Het is zo'n 40 minuten rijden vanaf Belfast, door het glooiende landschap van County Down, wat langzamerhand één van mijn favoriete regio's van (Noord) Ierland aan het worden is. Ik heb North Down al een paar keer verkend en nu was het tijd om richting de Mourne Mountains te rijden. Die bergen ga ik zéker dit jaar nog verkennen, ze zagen er erg imposant uit vandaag. Pal aan de voet van de Mournes ligt Newcastle, het startpunt van mijn wandeling. Als je door dit plaatsje loopt zie je de bergen voor je en de zee links - heel apart!



De strandwandeling van Newcastle naar Murlough was heerlijk - ik hou ervan om op zondagochtend dit soort dingen te doen, aangezien het dan erg rustig is. Afgezien van wat blije honden, wandelaars en een verdwaalde hardloper kwam ik bijna niemand tegen. Het grootste gedeelte ging over zand, keitjes en door de branding - ik ben blij met mijn waterdichte wandelschoenen. Onderweg heb ik een mooie steen en een schelp opgepikt, ik kon het niet laten!


De wandeling door de duinen was ook erg fijn, ik kan zo genieten van de herfst en al haar kleuren. :) Hopelijk kan ik volgende week weer op pad - zolang het droog is vind ik het prima...

2 opmerkingen:

  1. Ja lekker. Heb ik ook af en toe nodig! Proberen dit weekend ook weer eens een lekkere herfstwandeling te maken met lekkere warme drank achteraf :) En inderdaad, zo lang het droog is vind ik het ook prima. Desnoods met muts, sjaal, handschoenen en een extra trui, maar dat is nog steeds beter dan regen (of drab).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die warme drank, daar doen we het voor. ;) Ik hoop a.s. zondag even 'n bos te gaan verkennen! Hoewel mijn plannen wel sterke concurrentie hebben van het WK rugby. ;)

    BeantwoordenVerwijderen