zondag 10 januari 2016

Zondag Soep Dag!

Ik heb een nieuwe 'hobby' - soep maken.

Ik vind soep maken best leuk, omdat je er eigenlijk helemaal niet zo veel voor nodig hebt. Ik weet precies wat er in zit, en als het niet lekker is kan ik mooi mezelf de schuld geven. ;) En omdat het niet zo duur is om een simpele soep te maken kun je nog eens wat uitproberen. Zo vond ik mijn courgettesoep maar 'mwah', wat op zich geen verrassing is - ik vind het sowieso niet zo'n spannende groente.

Het is een makkelijke (en goedkope) manier om snel veel eten te maken dat ook nog eens gezond is - je kookt wat, en gooit het door de blender (of niet). Ik probeer van alles uit, met wisselend succes. Mijn favoriet tot nu toe is pastinaak-wortel soep, met aardappel en kruiden zoals kurkuma en koriander. Alle soepen die ik tot nu toe gemaakt heb waren vegetarisch, en sommigen zelfs veganistisch. Dat laatste deed ik niet eens met opzet, ik was gewoon vergeten room te halen (en te lui om nog naar de supermarkt te gaan).

Vandaag heb ik broccolisoep gemaakt, lekker dik en romig. Ideaal voor deze koude dagen, het lijkt nu toch echt winter te gaan worden in Belfast. Zoals gebruikelijk heb ik veeeeel te veel gemaakt, dus ik kan wel even vooruit...

Ik haal mijn inspiratie van Instagram, websites en uit mijn Groente Bijbel kookboek. Mijn doel is om ooit net zo'n lekkere champignonsoep (en tomatensoep) te maken als mijn moeder, ik moet maar eens bij haar in de leer gaan...

Wat is jouw favoriete soep? Laat het me weten, misschien maak ik die volgende week zondag...

A photo posted by Frau Anni (@staralfur1) on


Broccolisoep

A photo posted by Frau Anni (@staralfur1) on


Courgettesoep

A photo posted by Frau Anni (@staralfur1) on


Pastinaak-wortelsoep

A photo posted by Frau Anni (@staralfur1) on


Pompoensoep

2 opmerkingen:

  1. Ik ben juist niet zo van de soep. Ik eet eigenlijk nooit soep, en als ik al soep eet, dan is dat óf bij mijn ouders, óf van Cup-a-Soup. Toevallig vorige week nog wel zelf soep gemaakt: wortel-pastinaaksoep! Niet zelf bedacht, maar van Hello Fresh. Was best goed te pruimen, maar het was nogal wat werk, dus ik zou het niet snel nog een keer maken. Geef mij maar de stevige courgettesoep of de goed-gevulde groentesoep van m'n vader, of de kervelsoep van oma :) En good old erwtensoep natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was tot voor kort ook niet zo van de soep, tenzij m'n moeder m voor me maakte. Nu kan ik er erg van genieten!

      Verwijderen